1

1
1

Експериментальні домашні завданя.


Завдання 1. Виміряйте свій зріст
1.     Увечері, перед відходом до сну, зніміть взуття, станьте спиною до косяка дверей і добре дотуліться. Голову тримайте прямо. Попросіть кого-небудь з допомогою косинця поставити на косяку невеличку рисочку олівцем. Виміряйте відстань від підлоги до нанесеної рисочки рулеткою чи вимірювальною стрічкою. Отриманий результат перетворіть у см та мм. Запишіть значення у зошит із зазначенням дати (рік, місяць, число, час).
2.     Проробіть той самий дослід вранці. Знов занесіть отримані результати у зошит і порівняйте їх з отриманими увечері.
  Завдання 2. Вимірювання об’єму твердого тіла (сірникової коробки, ластика, пакета з-під соку)
1.     Виміряйте довжину, ширину та висоту сірникової коробки в міліметрах.
2.     Перемножте отримані числа, тобто обчисліть об’єм.
3.     Запишіть отриманий результат у кубічних міліметрах й кубічних дециметрах (літрах).
4.     Проробіть відповідні вимірювання і обчислення з іншими запропонованими тілами.
5.     Зробіть висновки та запишіть їх у зошит.
    Завдання 3. Тертя
1.     Візьміть довгу важку книжку, перев’яжіть її тонкою ниткою і прикріпіть до нитки гумову нитку довжиною 20 см.
2.     Покладіть книжку на стіл і повільно починайте тягнути за кінець гумової нитки. Спробуйте виміряти довжину гумової нитки на початку ковзання книжки.
3.     Виміряйте довжину гумової нитки при рівномірному русі книги.
4.     Покладіть під під книжку дві тонкі циліндричні ручки (або два олівця) і виконайте пункти 2 і 3.
5.     Порівняйте отримані результати . Зробіть висновки.
  Завдання 4. Теплота
1.      Візьміть дві однакові гладенькі склянки.
2.     Налийте до однієї з них окропу на ¾ її висоти й миттєво накрийте склянку шматком пористого (не ламінованого) картону.
3.      Поставте на картон догори дном суху склянку і спостерігайте, як будуть поступово «пітніти» його стінки. Чому?
( Цей дослід  підтверджує властивість парів дифундувати через перегородки).
    Завдання 5. Теплота
1.     Візьміть скляну пляшку і добре остудіть її (наприклад, виставивши на мороз чи поставивши у холодильник). Налийте в склянку води, відзначте час (в секундах). Візьміть холодну пляшку, затиснувши їх в обох руках, опустіть горлом у воду.
2.     Порахуйте, скільки повітряних бульбашок вийде з пляшки протягом однієї хвилини, протягом другої та третьої хвилин.
3.     Запишіть результати у зошит. Звіт про виконання роботи принесіть у клас.
  Завдання 6. Встановлення залежності швидкості випаровування від площі вільної поверхні рідини
1.     Наповніть пробірку (невелику пляшку чи пляшечку) водою і вилийте на піднос чи пласку тарілку.
2.     Знову наповніть ту ж саму ємкість водою і поставте поруч із тарілкою в спокійному місці.
3.     Запишіть дату початку досліду.
4.     Коли вода на тарілці випарується, знову запишіть дату і зазначте час. Подивіться, яка частина води випарувалась з пробірки (пляшки).
5.     Зробіть висновки.
Завдання 7. Центр тяжіння
1.                Визначите положення центра тяжіння сірника з головкою і без головки.
2.                Поставте на стіл сірникову коробку на довгу вузьку його грань і покладіть на коробку сірник без головки. Цей сірник служитиме опорою для іншого сірника. Візьміть сірник з головкою і зрівноважте його на опорі так, щоб вона лежала горизонтально. Ручкою відзначте положення центру тяжіння сірника з головкою.
3.                Зіскобліть головку з сірника і покладіть сірник на опору так, щоб відмічена вами чорнильна крапка лежала на опорі. Це тепер вам не вдасться: сірник не лежатиме горизонтально, оскільки центр тяжіння сірника перемістився. Визначте положення нового центру тяжіння і відмітьте, в яку сторону він перемістився. Відзначте ручкою центр тяжіння сірника без головки.
4.                Сірник з двома крапками принесіть в клас.
Завдання 8. Інерція
Покладіть на склянку поштову листівку, а на листівку монету або шашку так, щоб монета знаходилася над склянкою. Ударте різко в ребро листівки. Листівка повинна вилетіти, а монета (шашка) впасти в склянку.



Немає коментарів:

Дописати коментар